krokodil riba
MKC LOGO
MFRU-KIBLIX 2015
KIBLA PORTAL, Valvasorjeva 40
Festival 7.−9. oktober
Razstava 7.−23. oktober
Odpiralni čas razstave
tor. − sob.: 16.00 do 20.00
Tanja_Vujinovic

Tatjana Tanja Vujinović Kušej (SI): Univerzalni objekti: Vrt

— 3D generirano delo v realnem času

Produkcija: Ultramono, 2015

Univerzalni Objekti: Vrt je surealistični digitalni vrt napolnjen z avatarji, ki izvajajo svoje rituale. To je 3D delo, ki je zgrajeno v okolju za kreiranje video iger, zato se generira v realnem času, obiskovalcem pa omogoča sprehod po prostoru in raziskovanje okolice iz perspektive prve osebe. Obiskovalec je vabljen k uživanju in razkrivanju skritih zvokov, vogalov in modifikacij teles avatarjev v tem nenavadnem vrtu.

Okolja iz serije Univerzalni objekti ustvarjajo ne-narativne situacije; vibrirajoča in živa okolja, napolnjena z različnimi objekti in elementi, ki spreminjajo situacije v organizem. 3D objekti so kot suspendirani automatoni, ki se vedejo ritualno. Ustvarjajo območja pulzirajoče igre, ki ne transcendira v nekaj drugega, ampak ostaja v stanju ne-narativne neskončnosti.

Kot dinamični spomeniki sodobnega časa, v katerem se predstavljamo skozi digitalne performativne artefakte – avatarje, tudi ta serija del prevzema univerzalne elemente, ki so doma v generičnih okoljih in v njih prisotnih avatarjih, in te prevaja v dinamične, monumentalne, a ob enem fragmentirane delce digitalnih informacij, ki lebdijo skozi neskončen virtualni prostor. Grajenje lastnih dvojnikov – avatarjev aludira na kulturne prakse, ki posegajo v telo in ga spreminjajo, to so na primer maskirne tehnike in postopki, načini oblačenja, prostetika, vse pa rezultirajo v spremenjenem načinu vedenja. Avatarji so simptomatični, resnični, prisotni, a ob enem tudi odsotni v eteričnem bivanju. Z občutkom pomembnosti kot ga je zaznati v stiku s klasičnimi, monumentalnimi skulpturami se širijo v prostoru a sočasno vlečejo tudi nazaj h koreninam lastne, surove, generirane digitalne stvarnosti.

3D objekti so dinamični, transformativni objekti, ki nudijo možnost neskončnih perfomativnih akcij. V kateremkoli trenutku se lahko preoblikujejo in vedejo algoritmično – oglašujejo številčnost obiska strani, reklamirajo, zapeljujejo itd. Avatarji so naši lastni digitalizirani duhovi in fetiši.

Posamezne enote del so proizvod ukrivljanja podatkov. V ta postopek sodi konvertiranje datotek v različne formate, njihovo odpiranje in izvažanje iz enih računalniških programov v druge, manipuliranje surovih podatkov in ponovno shranjevanje nazaj v izvorne formate. Del tovrstnega procesiranja je tudi element presenečenja, to je hrup, ki nastaja v omenjenih postopkih in ki privede do nepričakovanih rezultatov.

Tatjana Tanja Vujinović Kušej v svojih delih, kjer raziskuje kulturo igre, poetičnost hrupa in antropomorfnost, uporablja računalniške aplikacije, prilagojeno elektroniko in objekte. Raziskovanje kulture igre omogoča alternativno, fenomenološko doživljanje del skozi njihove senzorialne aspekte in emocionalni vpliv. V njenih delih se hrup pojavlja kot agent srečnih naključij, ker omogoča nova odkrtja. Njena dela so navdahnjena tudi z odnosom med hrupom in signalom kot ju dojema teorija informacij.

Od leta 1997 so bila njena zvočno-vizualna dela, digitalni printi in instalacije razstavljani v številnih galerijah in muzejih, kot so Muzej sodobne umetnosti v Strasbourgu, Kunst Palast Muzej v Düsseldorfu, Muzej sodobne umetnosti v Denverju, Kunsthaus v Meranu, Mednarodni forum Medienturm v Gradcu, galerija Cornerhouse v Manchestru, Muzej sodobne umetnosti v Istanbulu, MMC Kibla v Mariboru, Galerija Kapelica v Ljubljani. Njena dela so bila predstavljena na festivalih, kot so ISEA2009, 15. Internacionalni simpozij elektronske umetnosti, Ars Electronica v Linzu, Kinetica Art Fair v Londonu, Spor Festival v Arhusu, Zeppelin Festival umetnosti zvoka v Barceloni, FILE – Electronic Language International Festival v Sao Paolu in FILE RIO v Rio de Janeiru in drugih. Svoja dela je predstavila tudi v okviru dogodkov, kot so Madrid Abierto v Madridu, Euroscreen21 na različnih lokacijah, Kontinentalni zajtrk v Mariboru in Nuit Blanche v Parizu. Svoja spletna dela je predstavila v okviru projekta Ctheory Multimedia NetNoise, Web Bienala Istanbul, projekta Helium Ballongmagasineta in NIFCA, ter v okviru Sinnlos WebArt segmenta.

Diplomirala je leta 1999 na Akademiji za likovno umetnost v Beogradu na oddelku za slikarstvo in bila gostujoči študent na Akademiji za umetnost v Düsseldorfu. Leta 2010 je tudi postala Doktorica znanosti s področja Filozofije in teorije vizualne kulture na Fakulteti za humanistične študije Koper.
Tanja Vujinović živi in dela v Ljubljani.

Website: http://www.ultramono.org