krokodil riba
MKC LOGO
MFRU-KIBLIX 2015
KIBLA PORTAL, Valvasorjeva 40
Festival 7.−9. oktober
Razstava 7.−23. oktober
Odpiralni čas razstave
tor. − sob.: 16.00 do 20.00
Wear VI, foto Robert Ograjenšek

Tomaž Furlan (SI): Projekt Wear

— retrospektiva

Wear VI (foto Robert Ograjenšek)

Video predstavlja samo del projekta Wear. Gre za nekakšno kritično refleksijo o preprosti uporabi interaktivnih del. Dela, ali morda bolje skulpture, so se izkazala za podaljšane funkcije telesa v nekem prisilnem procesu. V videih Wear so uporabljena kot scenske kulise v obliki oblačil za preprosto funkcijo delanja nečesa. Od tod ime Wear, ki nakazuje, da so dela dejansko oblačila, obenem pa tudi funkcionalni predmeti, narejeni za določeno produkcijsko ali ritualno dejanje. Ker sem bil, ko sem jih izdeloval, sam, sem obenem postal tudi model za pomerjanje in uporabo teh del. Občutek je precej trapast, ko si nadeneš te “hard-wears” (težkonosnike), jih uporabljaš in raziskuješ njihov namen. Zakaj ne bi potem naredil stvari še bolj trapaste in jo posnel s kamero? Posneti material je proces, ki poplača trud. Videi zato niso reprezentacija funkcije del, ampak živa oblika uporabe del v akciji. Glasba in pospešeno gibanje sta zelo pomembna. Skupaj bi morala ustvariti nov stari prostor, v katerem se dogaja akcija v lastnem okolju na introvertirani ravni protagonista kot emocionalne ravni javnosti. Zdelo se je zanimivo zapreti se v atelje, namestiti kamero in posneti samega sebe pri nekem osnovnem in preprostem delu ali postopku. Ne le z vidika umetnika, ampak tudi običajnega človeka (civilista), ujetega v sferi demokratičnega dela – pravic, zatrte svobode izbire in individualne potrebe po fizični dejavnosti. Namen pa je ustvariti in uporabljati te nesmiselne “hard-wears” kot poskus eksperimentiranja s preprosto potrebo po ustvarjanju osebne dejavnosti brez kakršnih koli pragmatičnih ali produkcijskih razlogov.

Projekt Wear je poskus borbe proti banalnosti z neumnostjo. Seveda je neuspešen, obenem pa tudi absolutno potreben, da ostanemo kar se da človeški.

Tomaž Furlan je študiral kiparstvo na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. Pri delu ga predvsem zanima video ali video performans, vendar se za prenos svojega umetniškega sporočila loteva tudi  drugih tehnik (instalacije, fotografija, knjiga umetnika). Deluje v Ljubljani. Njegov trajajoči Projekt Wear je bil predstavljen na  samostojnih in skupinskih razstavah doma in v tujini. Nagrajen je bil s šesttedensko umetniško rezidenco v ateljeju ISCP za mlade umetnike.